HÖSTREA 60% (fri frakt vid köp över 399 kr inom Sverige). Kod: HÖSTREA

FAQ

DIN ORDER

Hur vet jag att min beställning har gått igenom?
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om dina produkter, pris, betalmetod, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ber vi dig  kontakta vår kundtjänst omgående.

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?
Den vanligaste orsaken till att en orderbekräftelse uteblir är att man har uppgett en felaktig mejladress i samband med beställningen. På grund av tekniskt fel eller andra omständigheter bortom Dalou Cosmetics kontroll kan din orderbekräftelse också bli sen eller helt utebli. Om din orderbekräftelse dröjer mer än 30 minuter ber vi dig kontakta vår kundtjänst. Glöm inte kolla så ditt mejl inte hamnat i skräpkorgen först.

Var är min order?
När våra varor har packats och sänts från vårt lager får du ett mejl med en avisering om att ditt paket har packats och är på väg till dig. I detta mejl får du även ett kollinummer där du kan söka efter ditt paket.

Vad är fraktkostnaden?
Ordrar över 399kr är fraktfritt. För ordrar under 399kr är fraktkostnaden 49kr.

Varför har jag inte fått någon följesedel i mitt paket?
Vi sänder inte ut följesedlar med hänsyn till miljön. Det du har köpt ser du i orderbekräftelsen du fick vid köpet eller på mina sidor om du loggar in.

Kan jag göra ändringar när ordern är lagd?
Då våra ordrar oftast packas inom kort är det vanligtvis ej möjligt att göra en ändring. Prova alltid att maila kundtjänst. Oftast får du komplettera med en ny order eller sända tillbaka paketet i en retur.
 

BETALNING

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Kortbetalning
Vi accepterar VISA, American Express, Mastercard och Maestro.  

KLARNA
Du kan välja någon av Klarnas betalningsmetoder Betala direkt, Betala senare eller Dela upp.

Vid frågor om din faktura eller delbetalningskonto (ej produktfrågor) hänvisar vi till Klarna AB som hanterar detta åt oss. Du når dem på telefon 08-120 120 10 eller mejla till kund@klarna.se.


LEVERANS

Hur lång är leveranstiden?
Normal leveranstid är 2-7 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast måndagen efter. Kontakta vår kundtjänst om förseningar i leveransen skulle uppstå utöver den normala leveranstiden. 

Vilka länder levererar ni till?
Vi levererar till Sverige, Finland, Danmark, Norge och Island. Vid leverans utanför EU ansvarar kunden för att betala eventuell införselmoms och tullavgift. 
 

RETURER OCH REKLAMATIONER

Vad händer om jag får ett trasigt paket? 
I händelse av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.

Hur länge ligger mitt paket kvar hos mitt ombud?
Ditt paket ligger kvar hos ditt ombud i 14 dagar, därefter sänds det tillbaka till oss. Du måste uppge giltig och korrekt leveransinformation vid uthämtning. Vid ej uthämtat paket debiterar vi dig 250kr och returnerar resterande belopp av summan.

Kostar det att returnera en vara?

Vid en retur står du själv för returkostnaden. Läs mer om returer här

Vad händer om jag ångrar mig?

Hos Odacité Skincare har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansköpslagen, från den dag du mottagit dina varor. Endast obrutna förpackningar kan returneras och fraktkostnaden står du själv för. Vänligen kontakta vår kundservice om du önskar göra en retur.